close
אין מוצרים בסל הקניות.
02.09.2016 - 29.10.2016

אמנות בארצ מעלות-תרשיחא

תערוכה קבוצתית

02.09.2016 - 29.10.2016
אמנות בארצ מעלות-תרשיחא
נוגה מגדל

משתתפים: זייס ביטון, וולף חייט, אורי יעקבי, יעל רמון, היידי וינטר, אייל חירורג

ששה אמנים, ששה יצוגים ועיר אחת בגליל.
התערוכה "אמנות בארצ מעלות-תרשיחא" היא על טהרת אמנים תושבי העיר מעלות-תרשיחא.
משתתפי התערוכה מייצגים פסיפס ססגוני ומיוחד של העיר: שלושה עולים ותיקים (מרוקו, רוסיה ודנמרק), בן המקום, בת גרעין עמרי ותושב טרי, שזה מקרוב הגיע לעיר. כל אחד מהאמנים מביא ביצירתו את עולם דימויו ומושגיו, תוך שימוש בצבעים וחומרים שונים – מציורי מים, אקריליק ושמן, גואש ודיו, ועד אריגת נול ייחודית.
נושאי העבודות אף הם שונים ומגוונים: רישומי דיוקנאות של בחורי ישיבות בצבעי מים של האמן אורי יעקבי; ציורי מיניאטורות עגולות של האמנית יעל רמון, שנוצרו בעקבות עבודה שעשתה באיור ובקליגרפיה על הטקסט "אשת חייל", בהשראת מקורות היהדות ומיניאטורות פרסיות והודיות; עבודותיה של אמנית האריגה, היידי וינטר, נארגו בהשראת מסעותיה בשביל ישראל. בנול ארוגים ושזורים, ביופי מיוחד, גווניה החומים של האדמה, צבעוניות הפריחה ואבני הדרך; נופיו המרהיבים של האמן זייס ביטון לקוחים ממקומות רחוקים ופסטורליים. יופיים המהפנט והמרגיע מנסה להתחבר לעולם שליו, ללא המועקה המקומית;
"בהיר, עמום"  סרטו של אייל חירורג , בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל. הסרט מבוסס על ספר מאויר, שיצר עם חברו אוון ספילר. סיפורו מתרחש אי שם ביקום. עמוק מאוד, בלב-ליבו של כוכב אחד, חשוך, מנצנצת נקודת אור מחזהו של יצור קטן, והיא שומרת עליו ממפלצות האורבות לו באפילה; סדרת ציורי השמן הצבעוניים של וולף חייט נעים על הגבול שבין הפיגורטיבי למופשט, עם נגיעות סוריאליסטיות.
כעמותה, השמה לה מטרה לטפח את הזיקה לאמנות בקרב תושבי מעלות-תרשיחא והאזור, אך טבעי הוא, שניתנת במרכז לאמנויות במעלות במה ליוצרים מקומיים בשתי תערוכות מקבילות: "אמנות בארצ מעלות" של אמני מעלות ו"יצירה מקומית 2016" של בוגרי חוגי ציור למבוגרים.

וולף חייט
אייל חירורג
זייס ביטון
יעל רמון, איורים לאשת חיל
 

 

תפריט נגישות